Wellicht heb je afgelopen week lekker een weekje vrij gehad. Je hebt je e-mail een beetje bijgehouden, maar geen reacties verzonden. Je weet dus dat er een aantal e-mails is waar je wel echt iets mee moet. Bij voorkeur vandaag. Maar ja, je ging vanochtend je reguliere team overleg in en daarna had je nog een afspraak en er blijkt iets toch niet helemaal lekker gegaan in je vakantie, dus dat moet je even rechtzetten. Voor je het weet, zit je er weer helemaal middenin. De stapel e-mails groeit, samen met de verzoekjes die mensen hebben opgespaard omdat je met vakantie was. Hop hop, aan de slag.   

Mag ik je een advies geven? Gun jezelf 10 minuten. 10 minuten om even in je agenda van deze en volgende week te kijken en te weten wat er nu daadwerkelijk aankomt. Waar moet je op anticiperen, wat is belangrijk, maar ook: welke meeting is voor jou niet noodzakelijk en kun je dus afzeggen? Scan je e-mail en bepaal wat écht (maar dan ook écht) vandaag moet. Grote kans overigens dat datgene dat echt vandaag moet, ook al via een andere weg bij jou is gekomen. E-mail is over het algemeen namelijk zelden dringend.

De écht belangrijke zaken eruit vissen is een vaardigheid die je mag trainen. Je kunt daarvoor gebruik maken van dit prioriteitenformulier. Schrijf maar eens drie dingen op die vandaag jouw prioriteit hebben. Als ze klaar zijn, begin je aan al die andere zaken. Maar eerst het belangrijke.

Staat een nieuwe vakantie plannen al tussen je prioriteiten? Mooi. Met jouw prioriteiten zit het wel goed 😉

Werkse!

Categories: Uncategorized

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *